Atferdsanalytisk miljøbehandling. Hvordan arbeide strukturert og målrettet?

Godt faglig arbeid krever i en del tilfeller at man arbeider målrettet og strukturert i alle ledd av miljøarbeidet. Dette kurset er rettet inn mot forståelse og framgangsmåter for å etablere slik struktur.

Dato

Dato: mai 26, 2020
Tidspunkt: 09:10 - 15:00
Registrering: 08:30 - 09:10

Påmeldingsfrist

mai 5, 2020

Betalingsfrist

mai 25, 2020

Program

08:30 - 09:10

Registrering av deltakere og kaffe/te

09:15 - 11:15

KJETIL VIKEN

  •  Deskriptive og normative aspekter
  • Overskuddsatferd og underskuddsatferd
  • Kartlegging og telling av utfordrende atferd ved utfordrende atferd 

11:15 - 12:00

Lunsj

12:00 - 15:00

KJETIL VIKEN

  •  Funksjonelle analyser av atferd 
  • Organisasjonskultur
  • Prosessen fra kartlegging til tiltak – og evaluering av arbeidet
  • Behandlingsintegritet  

- 15:00

Slutt: Kurset avsluttes ca. 15.00

Om konferansen/kurset

Kurset er rettet mot fagfolk som jobber med tilrettelegging og mestring i hverdagen til tjenestemottakere med ulike utfordringer og behov. Det vil handle om hvordan utfordrende atferd kan forstås, kartlegges og behandles. Sentralt i dette arbeidet er målsettingen om ivaretakelse av behandlingsintegritet. Behandlingsintegritet innebærer at de planene man utarbeider blir gjennomført slik de er tenkt gjennomført. Det vil også være en grunnleggende innføring i sentrale begreper innen atferdsanalysen.

Strukturen i arbeidet med utfordrende atferd vil vektlegges ved eksempler rettet mot registreringsrutiner, fagrutiner, organisering av tjenester og ivaretakelse av behandlingsintegritet. 

Praktisk informasjon

PÅMELDING:

Deltakerne registreres i den rekkefølge påmelding mottas. Påmeldingen er bindende etter påmeldingsfristens utløp. Ved avbestilling inntil 14 dager før kurset må betales et gebyr på kr. 490,-. Etter dette tidspunkt må 100 % av kursavgift betales.

Husk å notere om man IKKE ønsker lunsj (kommentarfelt).

Hvis påmeldte deltaker ikke kan møte opp kan plassen fritt disponeres av andre.

FORBEHOLD:

Vi tar forbehold om endringer i programmet og fraskriver oss ansvar for endringer som skyldes forhold utenfor vår kontroll. 

Vi forbeholder oss retten til å avlyse kurset ved få påmeldte.  

BEKREFTELSE:

Senest 5 dager etter påmeldingsfristen vil bekreftelse bli sendt ut fortrinnsvis pr. email. Hvis du ikke har mottatt noen bekreftelse må du ta kontakt med oss. Det er viktig du oppgir korrekt emailadresse. 

FAKTURA:

Primært sendes faktura ut som elektronisk faktura, evt. pr. email (sjekk også spamfilter).

Husk å oppgi nøyaktig fakturaadresse med fakturareferanse som gjør at fakturaen finner deg i systemet. Endringer//ny faktura i etterkant vil medføre merkostnader.

Faktura sendes først ut etter påmeldingsfrist!

Lunsj:

Koldtallerken: Potetsalat, røykelaks,  eggerøre, reker, roastbiff, brie ost og kylling pålegg, brød inkl. kaffe/te.   Lunsj er inkludert i kursprisen.  Hvis du ikke ønsker denne lunsj må du notere det i kommentarfeltet ved påmelding.  Du vil da få en redusert kurspris på kr. 155,- dvs. kr. 1.640,-. Du kan da spise  medbragt mat eller kjøpe i kursstedets kafeteria.

For eventuelle allergier og/eller vegetaralternativer, vennligst skriv dette i kommentarfelt ved påmelding, så prøver vi å tilrettelegge.

VEIBESKRIVELSE:

Kuben ligger godt synlig i Kabelgata 10-12, parallelt med Østre Aker vei. Bygget ligger i Økern Næringspark, som nabo til Hotell 33.

Kuben ligger midt i mellom holdeplassene Økern og Risløkka på T-banens linje 5. Flere busser stopper også på Økern T. Sjekk Ruter for mer info.

 Hvordan gå fra Økern T til Kuben yrkesarena - se http://kubtek.no/?attachment_id=1333

 Parkering: Garasje befinner seg i kjelleretasjen. Den driftes av Europark og parkering koster kr 24/ time og ca. 120/døgn.

Q-Park har parkeringsplasser i Haraldrudveien i tillegg. Her koster det kr 20/time og ca. 170/døgn

TELEFON OG ADRESSE:

Ved forespørsler om kurset kan vi kontaktes pr. email eller pr. telefon 911 22 671.

Legg gjerne igjen beskjed på telefonsvarer og vi ringer deg tilbake. Adresse: ISOP Seminarer, Postboks 1073, 2305 HAMAR.

Påmeldingskjema

Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd og krever en gyldig epostadresse.
Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd.