Skal vi «stå i det» for enhver pris – eller bør vi rette mer oppmerksomhet på forebygging og ivaretakelse?

Krevende arbeidssituasjoner hvor ansatte utsettes for trusler om vold, vold eller er vitne til alvorlig selvskadende atferd eller hemming av utvikling hos klientene.

Dato

Dato: sep. 25, 2019
Tidspunkt: 09:15 - 15:15
Registrering: 08:30 - 09:10

Påmeldingsfrist

sep. 5, 2019

Betalingsfrist

sep. 24, 2019

Program

08:30 - 09:10

Registrering av deltakere og kaffe/te

09:15 - 11:00

Anders Johansen

  • Kort om status for arbeidsmiljø innen helse- og omsorgssektoren.
  • Hvilke tiltak kan bidra til å ivareta ansatte som utsettes for belastende arbeidsmiljø over tid?
  • Bruk av funksjonelle analyser for å identifisere årsakssammenhenger til at klienter viser atferd som utfordrer omgivelsene.                                     


11:00 - 12:00

Lunsj

12:00 - 15:15

  • Risiko og risikoakseptkriterier
  • Latente og aktive feilkilder – et risikoanalytisk perspektiv på belastende arbeidsmiljøer.
  • Defusing og debriefing – tiltak for å ivareta ansattes reaksjoner etter utfordrende situasjoner.

- 15:15

Slutt ca. kl. 15:15

Om konferansen/kurset

Kurset tar for seg tematikk knyttet til det å stå i utfordrende arbeidssituasjoner over tid – hvor tjenesteytere utsettes for trusler om vold, vold eller er vitne til alvorlig selvskadende atferd eller hemming av egen utvikling hos klientene/tjenestemottakerne. Hva gjør det med oss, når vi er vitne til eller opplever slike situasjoner i arbeidshverdagen? Hvordan kan vi forebygge at slike situasjoner oppstår og vedvarer over tid? Hvilke tiltak kan vi implementere for å bedra kunne ivareta våre ansatte og kollegaer som opplever utrygghet, frykt og redsel på jobb?

Praktisk informasjon

PÅMELDING:

Deltakerne registreres i den rekkefølge påmelding mottas. Påmeldingen er bindende etter påmeldingsfristens utløp. Ved avbestilling inntil 14 dager før kurset må betales et gebyr på kr. 490,-. Etter dette tidspunkt må 100 % av kursavgift betales.

Hvis påmeldte deltaker ikke kan møte opp kan plassen fritt disponeres av andre.

FORBEHOLD:

Vi tar forbehold om endringer i programmet og fraskriver oss ansvar for endringer som skyldes forhold utenfor vår kontroll. 

Vi forbeholder oss retten til å avlyse kurset ved få påmeldte.  

BEKREFTELSE:

Senest 5 dager etter påmeldingsfristen vil bekreftelse bli sendt ut fortrinnsvis pr. email. Hvis du ikke har mottatt noen bekreftelse må du ta kontakt med oss. Det er viktig du oppgir korrekt emailadresse (hvis denne er feil vil informasjon fra oss ikke nå frem) 

FAKTURA:

Primært sendes faktura ut som elektronisk faktura, evt. pr. email (sjekk også spamfilter).

Husk å oppgi nøyaktig fakturaadresse med fakturareferanse som gjør at fakturaen finner deg i systemet. Endringer//ny faktura i etterkant vil medføre merkostnader.

Faktura sendes først ut etter påmeldingsfrist!

VEIBESKRIVELSE:

Kuben ligger godt synlig i Kabelgata 10-12, parallelt med Østre Aker vei. Bygget ligger i Økern Næringspark, som nabo til Hotell 33.

Kuben ligger midt i mellom holdeplassene Økern og Risløkka på T-banens linje 5. Flere busser stopper også på Økern T. Sjekk Ruter for mer info.

 Hvordan gå fra Økern T til Kuben yrkesarena - se http://kubtek.no/?attachment_id=1333

 Parkering: Garasje befinner seg i kjelleretasjen. Den driftes av Europark og parkering koster kr 24/ time og 120/døgn.

Q-Park har parkeringsplasser i Haraldrudveien i tillegg. Her koster det kr 20/time og 150 /døgn

TELEFON OG ADRESSE:

Ved forespørsler om kurset kan vi kontaktes pr. email eller pr. telefon 911 22 671.

Legg gjerne igjen beskjed på telefonsvarer og vi ringer deg tilbake. Adresse: ISOP Seminarer, Postboks 1073, 2305 HAMAR.

Påmeldingskjema

Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd og krever en gyldig epostadresse.
Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd.
Dette feltet er påkrevd.